+380 44 280 87 71
м. Київ, вул. Панаса Мирного, 19 (корпус №26)
КПІ ім. Ігоря Сікорського ІПСА
Кафедра СП — одна з найпрестижніших кафедр КПІ ім. Ігоря Сікорського, яка першою в Україні розпочала підготовку фахівців з комп'ютерних систем проектування у 1972 році.
Кафедра СП здійснює підготовку фахівців для науково-дослідної, проектної і організаційно-управлінської діяльності у галузі застосування сучасних інформаційних технологій у проектуванні найрізноманітніших об'єктів штучного середовища людини і інформатизації функціонування організацій та установ.
Ми всі живемо у глобальному інформаційному просторі. Сьогодні кількома кліками на клавіатурі комп’ютера чи мобільного пристрою незалежно від часу та місця перебування можна замовити покупки і сплатити рахунки, здійснити аудіо і відео спілкування, отримати будь яку інформацію та комп’ютерні розваги. Це стало вже звичним. Всесвітнє павутиння, швидко розвиваючись, пропонує все нові і нові послуги (сервіси), надає у спільне використання тисячам індивідуальних і професійних користувачів таке програмне забезпечення і апаратні мережеві ресурси (хмарні сервіси), які для кожного з них окремо є економічно невиправданими чи взагалі недоступними. Набуває все більшої популярності Інтернет речей (ІоТ), коли комп’ютеризовані пристрої спілкуються один з одним без втручання людини, керуючи побутовою технікою, безпілотними апаратами, поливом рослин в теплицях та ін. На вимогу таких систем створюються принципово нові технології, методи оброблення даних і програмування, що постійно розвиваються.
Для того, щоб створювати, обслуговувати, застосовувати в роботі підприємств і організацій такі сервіси потрібні спеціалісти, що володіють знаннями та уміннями, які надають саме «Комп’ютерні науки».
В області комп'ютерних наук зазвичай виділяють наступні основні розділи:
алгоритми і структури даних,
мови програмування,
архітектура комп'ютерів,
операційні системи і комп'ютерні мережі,
розробка програмного забезпечення,
бази даних і інформаційно-пошукові системи,
штучний інтелект,
комп'ютерна графіка,
інтерфейс людини і інформаційної системи та ін.
Метою навчання комп'ютерним наукам є підготовка фахівців, що володіють комплексними знаннями в області програмного та апаратного забезпечення і чітко розуміють їхню взаємодію. Стати фахівцем з сучасних інформаційних технологій (ІТ) можливо тільки за умови комплексного вивчення всіх складових частин комп'ютерних наук.
Методи підготовки кафедри СП спрямовані на формування у фахівця системного мислення, широкого кругозору у сфері новітніх інформаційних технологій і методів програмування, навичок і умінь, спрямованих на створення власних, експлуатацію відомих і самостійне опанування новими програмно-апаратними комп'ютерними системами. Такого фахівця можна назвати системний архітектор (інтегратор).
Чи потрібна вища освіта для роботи в ІТ?
Впевнені – будемо переконувати, що обов'язково потрібна? А от, і , ні!
Цікаво?
Кому з нас не доводилося читати на Інтернет форумах або самому брати участь в гарячих суперечках на цю тему? При цьому досить авторитетні представники кожної зі сторін дуже переконливо і часто занадто емоційно наводять аргументи на користь своєї точки зору.
А корінь питання швидше криється в звичайному консерватизмі нашого мислення. На відміну від інших галузей, таких як машинобудування або будівництво, ІТ розвивалися просто вибуховими темпами. На очах одного покоління зі сфери діяльності вчених ентузіастів ІТ перетворилися в потужну індустрію. І як в будь-якій індустрії в ІТ потрібні свої вчені, інженери, техніки, технологи, робітники.
Інженерів і наукові кадри готують, як відомо, ВНЗ, кадри середньої ланки - середні спеціальні заклади, для виконання робочих операцій - досить закінчити відповідні комп'ютерні курси.
Плутанину в цю картину вносить відсутність в ІТ стандартної кваліфікаційної сітки, яка є в старих галузях промисловості, таких як хімічна або машинобудування. Певне уявлення про посадові обов'язки може дати, наприклад, «Типові посади працівників ІТ–галузі» . Чому певне? Тому, що трактування кваліфікаційних вимог ще залежить від самої компанії – її масштабу і типу виконуваних проектів. Кому не відомо, що за посадою офіс менеджера можуть стояти обов'язки секретарки, що розносить каву на нарадах, диспетчера або секретаря-референта. Різниця, погодьтеся, чимала. А ось оголошення, що просто вразило своєю «креативністю»: Запрошуємо на роботу ЕКСПЕРТІВ з доставки піци.
Додаткову плутанину в питання вносить успішне існування невеликих приватних організацій і вільних підприємців, які займаються розробкою сайтів-візиток, комп'ютерним дизайном, ремонтом комп'ютерів, пишуть мобільні додатки і т.д. Природно, що для таких робіт знання математичних методів або хмарних технологій зайве. Але і для роботи в автосервісі, або у бригаді по ремонту квартир знання з опору матеріалів теж не потрібні. Однак ніхто не дискутує на тему, а чи потрібні вони в машинобудуванні або будівництві.
Для яких робіт потрібна вища освіта, а для яких - ні, наочно можна простежити на прикладі розгляду основних етапів створення складного програмного забезпечення.
На цьому етапі виконується збір вихідних матеріалів, формулюються цілі та завдання проекту, створюється загальна концепція майбутньої системи.
В рамках даного етапу на основі вимог замовника визначається необхідний ступінь автоматизації, виявляються найбільш актуальні для автоматизації бізнес-процеси, проводиться вибір методів і алгоритмів вирішення завдань, обґрунтування доцільності застосування раніше розроблених програм, визначення вимог до технічних засобів.
Рішення, прийняті на цьому етапі, закладають фундамент якості майбутнього проекту:
надійності;
адекватній обробці позаштатних ситуацій;
легкої модернізації;
безпеки;
зручності інтерфейсу користувача.
При аналізі вимог визначаються терміни і вартість розробки ПЗ.
Таким чином, на даному етапі вибираються оптимальні рішення задач замовника і створюється основа для подальшого проектування системи.
Якщо в проекті потрібно рішення нестандартних проектних завдань, наприклад, високі вимоги до точності обчислень, високе навантаження на всі системи, велика географічна розгалуженість і т.д., то виникає необхідність у додатковій дослідній роботі, спрямованій на доопрацювання існуючих або пошук нових рішень.
Проектування системи може містити кілька проміжних етапів в залежності від складності та вимог конкретного проекту.
На даному етапі вибирається необхідна методологія розробки, яка поєднує в собі об'єктну декомпозицію, прийоми представлення фізичної, логічної, а також динамічної та статичної моделей системи.
Під час проектування розробляються проектні рішення щодо вибору платформи реалізації, засобів зберігання даних, визначаються вимоги до інтерфейсу користувача, до апаратного забезпечення, визначається набір організаційних заходів, які необхідні для впровадження ПЗ, а також перелік документів, що регламентують його використання.
Коли технічне рішення знайдено, виконавець приступає до розробки архітектури майбутньої системи. Мета етапу – визначення загальної логічної і фізичної архітектури, яка повністю покриває всі вимоги замовника. При розробці архітектури проводиться уточнення концепції, вимог і попереднього технічного рішення, що дає можливість попередити найбільш небезпечні ризики.
Реалізація може проходити в один або кілька етапів залежно від обсягу та складності проекту.
На початковій стадії реалізації застосовуються експериментування і аналіз, будуються прототипи, як цілої системи, так і її частин з метою поглибленого вивчення проблем і прийняття необхідних проектних рішень. В результаті етапу реалізації з'являється робоча версія продукту.
Коли всі концептуальні рішення на етапі реалізації прийняті, переходять безпосередньо до кодування програмних модулів системи. Вибрані алгоритми записується на мові програмування. На цьому етапі необхідно знання самої мови і середовища розробки, технологій і прийомів написання програмних модулів.
Збірка системи є завершальною частиною реалізації. Розроблені програмні модулі збираються і налаштовуються в єдину систему під контролем системного архітектора, який стежить за реалізацією концепції протягом проекту. Далі виконується комплексне тестування системи.
Тестування тісно пов'язане з такими етапами розробки програмного забезпечення як проектування і реалізація. У систему вбудовуються спеціальні механізми, які дають можливість проводити тестування системи на відповідність вимогам до неї, перевірку оформлення і наявність необхідного пакету документації.
Результатом тестування є усунення всіх недоліків системи і висновок про її якість.
На останньому етапі проводиться встановлення системи, навчання користувачів, і йде експлуатація розробленого програмного забезпечення. Підтримка функціонування ПЗ повинна здійснюватися групою технічної підтримки розробника.
Навіть біглий перегляд цих етапів показує, що вони аналогічні етапам проектування, прийнятим в інших галузях промисловості. І так само, як і в інших галузях, на етапах постановки задачі, проектування, ранньому етапі реалізації проекту необхідні інженерні знання, наступні етапи можуть виконуватися працівниками середньої і молодшої ланки.
Як підсумок – порада тим, хто закінчує середню школу і їх батькам. Спочатку визначиться, чим ви хочете займатися в ІТ. Адже, всі професії по-своєму цікаві і добре оплачувані. Може для когось має сенс після 9-го класу піти до середнього спеціального закладу або закінчити пару спеціальних курсів, декілька років попрацювати за фахом, а потім, якщо усвідомите, що це вам дійсно потрібно, будите поступати до ВНЗ. А, якщо ви вже вступили до ВНЗ, постарайтеся повністю присвятити ці роки засвоєнню тих знань, які дадуть вам в подальшому можливість займати інженерні посади в серйозних компаніях, а не вчитися абияк, потім працювати кодерами і говорити, що в інституті вам «забивали голову непотрібними для роботи науками».
Основні цикли підготовки і освітня программа спеціальності
Спеціальність комп’ютерні науки на кафедрі СП вивчається за освітньою програмою (ОП) «IНТЕЛЕКТУАЛЬНІ СЕРВIС-ОРIЄНТОВАНІ РОЗПОДIЛЕНІ ОБЧИСЛЮВАННЯ». В основі програми лежать привабливі і дуже популярні в епоху загальної «цифровізації» суспільства ідеї – отримувати програмні, інформаційні, апаратні ресурси як готові послуги (сервіси), будувати складні програмні і програмно-апаратні системи з готових модулів-сервісів, об'єднувати різнорідні бізнес-системи через Інтернет для створення інтелектуального (здатного автоматично приймати рішення на основі аналізу певних подій) інформаційного середовища підприємства, галузі, міста, спільноти тощо.
ОП базується на концепціях сучасної науки про сервіси, новітні Інтернет технології (GRID, хмарні, туманні, суперкомп’ютерні та ін.), методи високопродуктивних обчислень (на основі паралельних і сервіс-орієнтованих архітектур), обробки великих за обсягом даних, штучного інтелекту та машинного навчання, технології організації сховищ даних, взаємодії сервісів та віддалених компонент розподілених систем типу Інтернету речей.
ОП орієнтована на підготовку фахівців до успішної наукової і проектної діяльності в сфері створення, супроводу та використання розподілених інтелектуальних обчислювальних середовищ та комп’ютерних систем на базі сучасних ІТ для інженерної діяльності підприємств і управління бізнесом та комп’ютерного проектування об’єктів штучного оточення людини: проектування архітектури програмних та програмно-апаратних інформаційно-комунікаційних систем та баз даних, створення програмного забезпечення для розподілених інформаційних систем, конфігурування обчислювальної інфраструктури організації з використанням сучасних Інтернет-технологій і управління нею, використання ІТ для наскрізного проектування нових елементів інформаційних систем та їх елементної бази.
Кваліфіковані фахівці, підготовлені за ОП, здатні ефективно підтримувати високу якість інформаційних послуг в різноманітних сферах діяльності людини та вирішувати задачі, що ставить новий виток розвитку інформаційно-комунікаційних технологій і систем, який називають сьогодні Індустрія 4.0.
Для забезпечення базової підготовки за ОП та формування здатності швидкого самостійного освоєння нових технологій в даній галузі при складанні навчальних планів і програм окремих дисциплін бакалаврського рівня основна увага була приділена наступним напрямам підготовки:
Підготовка з програмування включає розвиток алгоритмічного мислення, засвоєння основних етапів і технологій розробки ПЗ, розповсюджених мов програмування: С, С++, C#, Java, PHP, JS, Python, HTML5 та інші, засобів розробки ПЗ та програмних продуктів: Visual Studio, Eclipse, NetBeans, Intelij IDEA, QT Creator, MPI, Open MP, Wolphram Mathematica, Mathlab, MySQL, Workbech, Active HDL, MaxPlus, Cadence, Allted та ін. Студенти вивчають технології прикладного, системного і мережевого програмування(включаючи Web- програмування і Web-дизайн).
Математична підготовка необхідна для створення моделей об'єктів і процесів інформатизації, які відрізняються різноманітністю використовуваних методів. Тому програма спрямована як на посилену загальну математичну підготовку, так і на засвоєння таких прикладних розділів як обчислювальна математика, математичне програмування, розподілені обчислення,системний аналіз, методи штучного інтелекту та інтелектуальної обробки великих масивів даних.
Технічна підготовка спрямована на отримання базових знань в області апаратних засобів сучасних інформаційних систем, комп'ютерних і телекомунікаційних мереж, методів проектування комп'ютерних систем (від великих інтегральних схем до розподілених інформаційних систем типу Інтернету речей).
Системна підготовка спрямована на вивчення системного і стандартного прикладного програмного забезпеченні (ПЗ комп'ютерних мереж, реляційних і об'єктно-орієнтованих СУБД, виртуальной и дополненной реальности, засобів захисту інформації, технологій віртуалізації, інтерфейсів взаємодії між інформаційними, програмними, апаратними ресурсами та кінцевими користувачами, тощо).
З метою посилення практичної комп'ютерної підготовки майбутніх фахівців майже всі навчальні курси (навіть більшість математичних) підкріплено лабораторними практикумами, які проводяться на базі різноманітних прикладних систем автоматизації: обчислень, програмування, проектування, графіки, документообігу та ін. Студенти також мають можливість ще під час навчання брати участь в реалізації інноваційних проектів, працюючи у спільних з партнерськими фірмами Melexis (Бельгія) і Miratech (Україна) науково-навчальних лабораторіях, отримати досвід супроводу і адміністрування потужної комп’ютерної мережі кафедри СП
Студенти широко залучаються до участі у наукових проектах кафедри, яка є постійним виконавцем Європейських міжнародних науково-технічних програм (7-ої Рамочної Програми ЄС, Рамкової програми ЄС Горизонт 2020), міжнародних програм Українського науково – технологічного центру (УНТЦ), Державних програм України з інформатизації.
На даний час попит на таких фахівців перевищує пропозиції. Областями працевлаштування випускників є вітчизняні та зарубіжні ІТ компанії та наукові центри, які займаються створенням нових перспективних комп’ютерних систем і технологій та інші підприємства по супроводу та обслуговуванню сучасних інформаційних систем і технологічних комплексів. Випускники добре адаптовані до умов роботи за кордоном і навчання в докторантурі українських і зарубіжних вузів. Вони можуть успішно працювати в системних архітекторів, системних аналітиків, системних адміністраторів, системних програмістів, системних інженерів; менеджерів та інших провідних фахівців в інформаційних підрозділах органів державного і муніципального управління, банків, бізнесу, виробництва, соціальної сфери, культури, охорони здоров'я і т.д., в комп'ютерних, провайдерських, телекомунікаційних, IT-компаніях з розробки програмного забезпечення і програмно-апаратних систем.
Після отримання диплома бакалавра комп'ютерних наук кафедра СП пропонує випускникам підготовку за другим рівнем (магістр) і третім рівнем (доктор філософії –PhD). Перелік дисциплін навчального плану можна подивитись тут.
Наші випускники працюють в різних напрямах інформаційних технологій:
Розробка ПЗ і систем: програмісти, Web-дизайнери, розробники інформаційних систем, програмно - апаратних комплексів;
Інформаційний менеджмент: адміністраторами БД, інформаційних систем, ERP-систем;
Підтримка мережевої інфраструктури: адміністраторами локальних і глобальних комп’ютерних мереж;
Автоматизація проектування мікро- і наносистем, системи обробки біо- медичних, фізичних та інших даних.
Багато випускників кафедри працюють в провідних компаніях в області ІТ: IBM, Oracle, Google, Miratech, Samsung, EPAM, Luxoft, GlobalLogic, Melexis, МТС, Київстар, Melexis та інших.
Хоча «комп’ютерні науки», так само як і «системний аналіз», спрямовані на дослідження складних систем, але головною метою системного аналізу є прийняття рішень на підставі математичних методів дослідження, а головною метою комп’ютерних наук є використання комп’ютерних засобів для розв’язання задач дослідження або проектування. Тому вимоги і обсяг загальної математичної підготовки майбутніх системних аналітиків і комп’ютерників принципово різні. Для системних аналітиків вимоги значно жорсткіші, комп’ютерникам з достатньою для вступу математичною базою лякатися не варто.
В ІПСА зі спеціальності «комп’ютерні науки»:
кафедра СП пропонує освітню програму: «Інтелектуальні сервiс-орiєнтовані розподiлені обчислювання»; кафедра ММСА пропонує освітню програму: «Системи штучного інтелекту».
Спеціалізація кафедри ММСА відрізняється потужною математичною складовою, яка необхідна для побудови складних математичних моделей предметної області.
Спеціалізація кафедри СП в першу чергу спрямована на оволодіння сучасними інформаційними технологіями для проектування складних розподілених систем широкого призначення.
При вступі на 1-й курс майбутні студенти у відбірковій комісії вказують пріоритети бажаних освітніх програм для орієнтовного розподілу на групи. За новими правилами, всі групи однієї спеціальності перший рік будуть навчатися за спільною програмою. Математику читають викладачі ММСА, програмування – викладачі СП. Після закінчення 1-го курсу студенти знову заповнять заяви з пріоритетами освітніх програм. Після чого на конкурсній основі (за результатами навчання) відбудеться остаточний розподіл на групи за освітніми програмами.
Загалом, це складно через відмінність у навчальних програмах спеціальностей, що полягає у різниці в математичній підготовці при переході з комп’ютерних наук на системний аналіз і в підготовці з програмування при переході з системного аналізу на комп’ютерні науки. Окремі випадки переходу з однієї спеціальності на іншу можливі при гарній успішності студента і складанні ним академічної різниці. Але краще вдумливо обирати спеціальність при вступі.
Має. У людей, які хочуть зв’язати своє професійне майбутнє з математикою і з комп’ютерними технологіями, зазвичай різні психологічні прихильності. Досвід показує, що тим, хто орієнтувався на системний аналіз, а потрапив на комп’ютерні науки, або захоплювався комп’ютерними технологіями, а потом вирішив, що має достатньо балів для системного аналізу, потім навчатись важко. Тому краще одразу вибирати напрямок згідно своїх вподобань і попередньої підготовки.
Це бажано, причому не має значення мова програмування. Досвід показує, що студентам, у яких зовсім не було програмування у школі, потрібен певний час на здолання психологічного бар’єру. Але, якщо такої підготовки у вас немає, то відступати не слід. Все одно, навчання програмуванню за програмою починається з нуля. Головне – бажання навчитися, а в цьому вам завжди допоможуть як викладачі, так і студенти старших курсів, які спеціально для таких першокурсників проводять додаткові практичні заняття.
The essay about scientific school "Computer design in information environment of Internet and Grid”
Established in the 70th of the last century at the Faculty of Electronics NTUU "Kyiv Polytechnic Institute".
Founders: prof., Dr.t.s Sikorsky Vitaliy, Honored Worker of Science of Ukraine, and prof., Dr.t.s.Petrenko Anatoliy, Honored Worker of Science of Ukraine, Laureate of the State Prize of Ukraine.
Vitaliy Sikorsky (1922 - 2007) - Soviet and Ukrainian physicist electronics, PhD (1959), Professor of Kyiv Polytechnic Institute. Sikorsky published 375 scientific transactions, including 24 monographs and books, some of which were published abroad. Among them, "The General Theory of quadrupole", "Methods of analysis of electrical circuits multi polar elements", "Analysis of Electronic Circuits", "multivalued discrete elements of technology" , "Matrices and Graphs in electronics", "Algorithms analysis of electronic circuits" "Fundamentals of the theory of electronic circuits" (co-authored with A. Smith), "The mathematical instrument of the engineer". He prepared 30 candidates and 9 doctors of technical sciences.
Anatoliy Petrenko ( date of birth 1935 ) – recognized in the country and the world scientist in the field of Computer Aided Design and High Performance Computing, Head of the Department System Design NTUU "KPI". Petrenko A. has prepared 52 candidates and 6 PhD, has 44 inventions and 2 patents, has published 460 scientific papers, including 29 monographs, books and teaching aids. Among them, "Algorithmic analysis of electronic circuits" (US, 1975), "Fundamentals of the theory of electronic circuits" (co-authored with Sikorsky VP), "Fundamentals of CAD", "Fundamentals of CAD", "ALLTED" - a Computer -Aided Engineering System for Electronic Circuit Design "(Authors, Australia, 1997)," Basics of Electronic Circuits Computer - Aided Design "(Korea, 2000)," Numerical methods in science "(in collaboration with Feldman L., Dmitrieva O.), "Introduction to Grid technologies in science and education", "The Semantic Grid in science and education" (co-authored with Bulakh B., Hondarom V.), "Workshop on Grid technologies" (co-authored with Svistunov S., Kiselev G.)
Well-known members of the research school
During the period school has defended 89 master's and 16 PhD theses. Among the school are professors of NTUU "KPI": Kalnibolotsky Y., Molchanov A., Denbnovetsky S. , Abakumov V., Slipchenko V. , Globa L., Rogoza V., Lukyanenko S., Timofeev V.; Professors those are working abroad Tetelbaum O., Chkalov V. and many others.
The main achievements of the scientific school
Scientific school of KPI design computerization was one of the main founders of the country's new direction in science relating to the creation of comput¬er-aided design, design of collective intellectual environment in grid, one of the organizers of training specialist in this area.
Were proposed, researched and implemented new methods of modeling and optimization heterogeneous nonlinear technical objects, methodology and principles of distributed software and hardware systems, organization design collective intellectual environment in Grid, aided design and adapt them to the real problems of different classes, and more.
The example of assembly route planning in complex interdisciplinary WEB-ALLTED, wich operates in grid environment
Established national Ukrainian technical systems for design circuit NetALLTED (ALL Technology Designer), part of which may be electronic components, mechanical, hydraulic, pneumatic, electrical subsystem. The system is based on the original numerical algorithms that the majority of little known Western users, and that compares favorably with existing Western counterparts, such as Pspice (Microsim Corp. USA), Saber (Analogy Corp. USA). The system is implemented in Grid environment and allows you to combine the work of several groups of experts to solve problems in various stages of planning.
The current state of scientific school
Scientific school NTUU "KPI" in computerization design is known for its significant achievements in the field of Grid technologies and their implementation in Ukraine, in particular, for the purposes of computer-aided design. Today is one of the country's largest grid projects targeted state programs "Implementation of Grid technologies in Ukraine in 2009-2013 years", namely "Interdisciplinary complex of optimal mathematical design in grid environment with automatic forming and solving equations corresponding mathematical models", which satisfy the needs of a wide range of scientists in mass mathematical modeling and computer support research.
Place in the world of science
Ukrainian school of computerization design is accepted in the world. This is evidenced by a lot of :
translation and publication in the US, Bulgaria, Australia and Korea 4 monographs prepared by the Scientific School;
inviting representatives of the school in 2010 to participate in the project FP7-PEOPLE-2010- IRSES "Developing Multidomain MEMS Models for Educational Purposes (EduMEMS)" Framework Program of the European FW7 (Partners France, Belgium, Poland);
direct implementation of long-term contracts with companies: Intel (1992- 2002 years), General Electric (2001), IBM (2008), Panasonic (2006), Samsung approved batteries (since 2008);
invitation prof. Petrenko A. for scientific seminars and lectures to California University (Berkeley, USA, 1976), Michigan State University (USA, 1991), Concordia University (Montreal, Canada, 1993), New Jersey Institute of Technology (USA, 1995), Hong Kong University (1997), Sun-Moon University (Korea, 1998), Pohang University of Science and Technology (Korea, 2000) Magdeburg (2003) and Ilmenau (2009) universities in Germany;
choosing prof. Petrenko A. as adjunct-professor to Michigan State University (USA, 1994), Honorable Professor of Middle South University of China (2001), Honorable Member (Fellow) Institute of Electric Engineers (IEE).
Prof. A.I.Petrenko (to the left) at the International Exhibition in particular, СeBIT-09
Graduates of the department are specialists of a wide profile who have comprehensive knowledge in the field of computational mathematics and algorithmization, programming and computer graphics, databases and artificial intelligence, computer architecture and computer networking. The main purpose of such specialists is the design and operation of complex software, hardware and software information systems of various uses, which requires a clear understanding of their mathematical, software and hardware interactions.
At the same time, the systemic thinking and thorough preparation in the field of computer sciences, the availability of skills for the use of modern network information technologies allows graduates to easily specialize in various fields of information technology, change their activities, work In various organizations and institutions.
Our graduates work as architects of software and hardware of information systems, project managers, programmer, computer system analyst, computer network administrators, databases, etc., it's hard to list everything, but you can highlight a few key areas of activity and placement of graduates.
Main directions of activity of graduates
Computer Information Systems:
Designing Computer Information Systems
System Integration of Computing Technology and Software, Designing Internet Applications and Services
System Integration of Solutions in Related Fields of Knowledge
Administering and supporting complex hardware and software systems
Application Software:
Software Development for Computer Information Systems
Web design and web design
Software Interface Design and Visual Software Components
Software Integration
Software Support
Quality Score and Software Testing
Databases and Knowledge:
Designing databases and knowledge
Administering and maintaining databases
Designing Artificial Intelligence Systems
Administration and maintenance of artificial intelligence systems
Intelligent Analysis and Data Processing
Network infrastructure support:
Computer Network Administration
Exploitation and maintenance of computer networks
Maintenance of the system software of computer information systems
Organization of computer networks protection
Information Management:
Project Management
Information Technology Management
Information Systems Management
Managing Databases and Knowledge
Management of enterprise management systems
Automated Design Systems:
Automation of the design of computer systems, including microprocessor systems and their elements
Automation of designing biomedical, physical and other data processing systems
Business Process Modeling and Forecasting
Formalization of subject areas when creating automated systems
Modeling objects and automation processes in computer information systems
Studies show that with the growth of scientific and technological progress, automation of labor is increasing. In order to get a job in the future, a person needs to develop new tools in a timely manner, seek out non-standard solutions, and work in the sphere where the creative and scientific approach is most valued.
An engineer is probably one of the most sought after professions in the future. The largest IT companies in the world are already putting their programming strategies and engineering into their strategies.
Answering the numerous questions of students and their parents, we have collected some information about positions and approximate salaries for these areas.
Developers/Engineers (software - SW, hardware - HW Developer or Engineer). Within this directions there are positions such as junior (Junior), lead (Middle), senior engineers (Senior), project managers (Principal).
Junior Engineers - Senior students (since III year of education) of leading technical universities in SW, IT, ACS specialties. They are involved in rough work of the department, debugging of the code (debugging), working with the "old" code (porting), and error correction (bug-fixing). This work is a great opportunity for young professionals to acquire the experience required for further growth.
Salaries of these professionals, in Kyiv, for example,, can be from $100-200 (III year students, part-time) to $1000-1300 (V-VI students courses in Western SW-centers).
Programmers and software engineers - experts, who constitute the majority of the staff of any software developing company. Except developers, there are business analysts who also participate in the process of designing and have nothing in common with system. Business analysts are engaged in gathering and formulation of requirements relevant to particular software. There are also quality assurance engineers (QA Engineers – testers). Generally there are 5 quality assurance engineers on 10 software developers. Such a specialist is usually a graduate of a technical university with work experience about 3-5 years. These specialists are involved in major projects of the company: product solutions, system development, and offshore development (depending on the specifics of the company).
Specialists with 5 years experience are usually invited for the position of leading (senior) engineers. These professionals have sufficient expertise to be technical "guru" of the project, know all the hidden pitfalls of the implementation of SW / HW decision, participate in the creation of architectural, write test tasks and scenarios (regarding quality assurance departments). Often these professionals have 2-5 employees in direct subordination who are involved in joint writing of the code.
Senior developer and Team Leader are very close positions. The difference between them is only among subordinates; usually team leader has in a submission from 5 to 20 professionals. Team leader is often involved in development.
Project Manager (PM) - is one of the key positions in the company. PM is responsible for project management, time tracking, negotiate with customers and foreign counterparts. Project manager isn’t usually involved directly in the process of coding or testing, but may be involved in the process of discussing the architectural features of the code.
Revenues of project leaders can be very different - mostly it depends on the scale of the project. $2200-2500 in Ukrainian and small western offshore companies, up to $5000 and more in major Western centers.
As part of the Information Management and network administration technical support experts (Helpdesk), system administrators, senior system administrators, IT-Managers, IT-Directors are employed.
Technical support specialist (helpdesk) is a starting position. These professionals work with UNIX and other networks, servers, internal corporate IT-systems. The main duties of the technical support specialist (helpdesk) include user consultation on issues of information technology, solving the users problems associated with the operation of office equipment and initial network administration. Salary depends on the availability of higher education and English language skills.
The system administrator is primarily engaged in the administration of the network. The system administrator can operate both within the IT-department of the company and independently. Depending on working conditions responsibilities differ: if system administrator is working independently, he combines responsibilities of the helpdesk specialist and others.
Salary of system administrators, for example, in Kyiv, ranging from $1200 to $3500, the salary of system administrator with experience of 1-2 years, initial Windows administration skills, with or without knowledge of English will be from $1200 to $2000. System Administrator with experience of 2-4 years already receives $2000 - $2500. UNIX-Administrator (with knowledge of English) receives $3500.
IT-manager manages IT- department. She/he leads all the documentation in her/his IT-department, is responsible for the implementation of new IT-policy: security policy, the corporate information system (ERP - Enterprise Resource Planning), the introduction of advanced computer-aided design and other application and system software used by employees in their work. The salary of such a specialist depends on the size of the company and number of subordinated people.
IT-Director (Director of IT) is responsible for the IT-department of the whole company, which can be quite large and complex. IT-Director may have from 10 to 50 subordinated employees, and salary varies depending on the size of the company and areas of responsibility.
This category of IT-specialists includes the business analyst. Business Analyst is a link between business and IT. The duties of business analyst include the study, description and modeling of business processes of the company and their adjustment in connection with the implementation and support of ERP-system.
Separately, you can select a category of implementation consultants who implement systems and services: ERP- systems, CAD - systems, information security and surveillance systems, etc. (manufactured by large Western, Russian or Ukrainian companies as well as developed on request). They are also responsible for connection to services of provider companies such as cloud data storage, cloud computing resources (from the world well-known companies such as IBM, HP, Amazon AWS, Rackspace and national companies), etc.
Попит на IT-спеціалістів, без яких сьогодні не обходиться жодна компанія, росте постійно. Одним із найпопулярніших напрямків в області інформаційних технологій (ІТ) є «Комп’ютерні науки». Цей напрямок спрямований на активне використовування комп'ютерів в науці, техніці, бізнесі, комунікаціях і розвагах, охороні здоров'я і багатьох інших видах людської діяльності шляхом розробки алгоритмічного, програмного забезпечення та програмно-апаратних систем для широкого кола практичних застосувань.
Комп’ютерні науки надають величезні можливості для успішної кар'єри, а ті, хто працює в цій області, грають ключову роль у формуванні сучасного інформаційного суспільства. Важливо те, що галузь комп’ютерних наук і інформаційних технологій у всьому світі привертає самих здатних студентів з різних верств населення, що, у свою чергу, дозволяє підготувати з них знаючих і відповідальних професіоналів, вчених і інженерів.
Тільки у НТУУ «КПІ» 8 кафедр на п’яти різних факультетах з 2016 року будуть проводити набір абітурієнтів на згальну спеціальність «Комп’ютерні науки». Але, забезпечуючи певний обсяг базових знань і умінь загальної спеціальності, освітні програми різних кафедр, факультетів і ВНЗ суттєво відрізняються між собою професіональною складовою, яка визначається у спеціалізаціях підготовки. Спеціалізації визначають область застосування комп’ютерних наук і інформаційних технологій. Також відмінності у освітньо-наукових програмах багато в чому зумовлені традиціями наукових шкіл, досвідом викладачів і наукових співробітників різних кафедр, їх виробничими зв’язками з ІТ фірмами тощо.
Основи професійної підготовки майбутнього фахівця закладаються в рамках першого етапу (бакалаврської підготовки). Повний обсяг знань і умінь випускника за спеціалізацією забезпечується другим етапом (магістерської підготовки) і третім етапом (підготовки докторів філософії – PhD).
Тому вибираючи ВНЗ, факультет і кафедру для навчання, необхідно враховувати, як в освітньо-наукових програмах і планах вибраної Вами спеціалізації відображені тенденції розвитку самих ІТ-технологій і їх вплив на ІТ професії. Чи отримаєте Ви під час навчання в університеті достатні знання з новітніх технологій, що тільки зараз впроваджуються? Чи буде Ви в змозі плідно працювати з ІТ- технологіями майбутнього?
Основні тенденції розвитку ІТ- технологій
Інформаційні технології дуже швидко розвиваються. З кожним днем вони проникають у нові області виробництва, науки, управління, соціального і приватного життя.
Можна виділити декілька тенденцій, що характеризують прогрес у розвитку засобів ІТ:
Зростання точності вимірів при спостереженнях та експериментах і досконалість процедур моделювання вже зараз вимагає одночасної обробку петабайтних наборів даних (петабайт = 1015 байт), що потребує розроблення інтелектуальних методів організації даних для скорочення об'єму пошуку, паралельної обробки і доступу до даних при виконанні пошуку у величезних наборах.
Переконливими прикладами джерел таких даних є Великий Андронний Коллайдер в ЦЕРН, який виробляє близько 10 Петабайт необроблених даних у рік в галузі фізики високих енергій; новітній телескопу (Large Synoptic Survey Telescope ) з міжнародного проекту Sloan Digital Sky Survey, за допомогою якого досліджується спектр зірок на хвилях за межами видимого спектру; проект GEOSS (Global Earth Observation System of Systems), який базується на використанні супутникових даних для багатьох галузей господарства: прогнозування погоди і врожаїв, спостереження змін клімату і екологічного стану, розповсюдження стихійних лих (поводів, пожарів, засухи) і т.д.
Хмарні технології реалізують мережеві послуги, які надають користувачу доступ до ресурсів розподіленої обчислювальної інфраструктури (серверів, сховищ даних, додатків і сервісів, мережевого обладнання). За допомогою зручного інтерфейсу користувач може через Web браузер швидко вибирати і налаштовувати потрібні програми і обладнання з мінімальною взаємодією з постачальниками послуг. Хмарна обчислювальна модель забезпечує значну економію витрат, пов’язаних із зростаючим використанням ІТ.
Сучасна електронна наука (е-наука ) базується на обробці потенційно величезних обсягів інформації незалежно від місць знаходження сховищ даних і потребує виконання великого об'єму складних обчислень при забезпеченні зручного спілкування і співпраці вчених під час досліджень.
Програмне забезпечення і апаратні засоби, які забезпечують попереднє оброблення, архівацію і збереження, пошук і всебічну інтелектуальну обробку даних, мають бути настільки потужними, що задовольнити ці потреби можна лише об’єднавшиі скоординувавши мережеві і обчислювальні ресурси різних організацій і країн. Саме цій меті слугують грід-технології, які дозволяють для вирішення певної задачі об’єднати розподілені ресурси (комп'ютери, сховища даних, додатки, прилади, тощо) в єдине віртуальне обчислювальне середовище.
В сучасному цифровому світі поширюється використання природних засобів взаємодії людей і об'єктів. Це може бути звичайна мова, як при керуванні комп’ютером ІВМ «Watson», або мова жестів (положення тіла, рухи рук, енцефалограма, тощо), щоб не тільки керувати пристроєм, але виказати свою емоцію, настрій, відношення і увагу (Multimodal Human computer interaction).
З технічних пристроїв для інформаційного доступу найбільша увага приділяється тим, що завжди є під рукою у користувача, наприклад персональним мобільним пристрям
Сервісно-орієнтована архітектура програмного забезпечення (SOA) розглядає програмні компоненти як готові сервіси, з яких процедурою композиції можна за бажанням користувача складати прикладні додатки оброблення даних. Сервіси пропонуються постачальниками послуг Інтернет, які їх реалізують, надають їхні описи та підтримку. Серед головних принципів SOA виділяють наступні: максимальне повторне використання, модульність, здатність до поєднання (композиції), функціональна сумісність, відповідність стандартам.
Даний підхід з одного боку дозволяє швидко і дешево створювати прикладні застосування, а з іншого боку може надати універсальні механізми взаємодії різнорідних складних систем і ресурсів глобального інформаційного простору, що зробить екзамасштабне розподілене середовище дійсно "відкритим".
Масштаб, складність і взаємозалежність сучасних систем послуг (сервісів) у зв'язку з глобалізацією, демографічними змінами та технологічними розробками досягли безпрецедентного рівня. У найбільш розвинених країнах більше 70% доходу формується індустрією послуг, в якій зайнято сьогодні (за інформацією Міжнародної організація праці) більше половини людства. Глобальність економіки вимагає від компаній інтеграції бізнесу з партнерами. Інтеграції також потребує велика кількість інформаційних систем і додатків в рамках одного підприємства або декількох підприємств, які об'єднуються у партнерський ланцюжок. Для ефективної організації такої взаємодії необхідний продуманий вибір архітектури систем сервісів.
Індустрія послуг сьогодні потребує створення своєї наукової бази, розроблення методики i інструментарію для побудови систем сервісів, розгортання підготовки відповідних кадрiв, спроможних забезпечити подальше поширення i зміцнення індустрії послуг.
Врахування досвіду аналогічних вітчизняних та іноземних навчальних програм
Кафедра Системного Проектування готує фахівців до успішної професійної кар’єри в
сучасному суспільстві, в якому інформація і знання – це центральні чинники в рамках
спеціальності 122-«комп’ютерні науки». за освітньою програмою (ОП) «Iнтелектуальнi
сервiс-орiєнтованi розподiленi обчислювання».
За минулий короткий термін – близько п’яти років – новий напрям з сервіс-орієнтованих
обчислень і архітектур набув широкого поширення в провідних університетах світу. Деякі з
них зайняли лідируючі позиції в дослідженнях і привнесли інноваційне бачення науки про
сервіси як нової дисципліни. До таких університетів відносяться: Берклі (Каліфорнія),
Карнегі Мелон, Технологічний Інститут штату Джорджія, Массачусетський технологічний
(всі США) Інститут Фраунгофера, Університет Карлштад (ФРН), університет Цинги Хуа
(Тайвань), університет Кента (Великобританія). Сьогодні відомі 102-і такі навчальні
програми по всьому світу ( 88 магістерських та 14 бакалаврських) з підготовки
адаптивних новаторів сервісного керівництва наукою та економікою в 250 університетах
світу 50-ти країн. Серйозний розвиток викладання нової науки отримало в Чехії та
Угорщині. Деякі з перерахованих вузів розміщують на своїх сайтах матеріали, пов’язані з
викладанням окремих дисциплін.
В Україні вітчизняних альтернатив для освітньої програмі «Iнтелектуальнi сервiс-
орiєнтованi розподiленi обчислювання» поки немає. Серед множини існуючих
навчальних іноземних програм в залежності від специфіки країни і вимог національної
економіки наголос робиться на різні аспекти підготовки: дехто посилює ІТ підготовку, інші
– підготовку з бізнесу і менеджменту. При розробці ОП «Iнтелектуальнi сервiс-
орiєнтованi розподiленi обчислювання» вивчалися і порівнювалися програми
підготовки магістрів і PhD з інженерії сервісів, що реалізовані в університеті Павіа (Pavia
University, Італія) в співпраці з Харбінським технологічним інститутом (Harbin Institute of
Technology, Китай), а також інші подібні освітні програми, зведені в табл.1:
Таблиця 1. Приклади зарубіжних університетів і їх освітніх програм
№
Університет
Програма
1
University of Cambridge
CS: SE 9, CS230;
2
University of Oxford
CS: Service Oriented Architecture;
3
Royal Instutute of Technology Stockholm
Component and Service Oriented Information Systems
4
TU Wien
Web-Service Engineering
5
ETH Zurich
Enterprise Application Integration (Middleware)
6
MIT
Foundations of Software Engineering
7
Stanford
Web Services for Effective e-Business Applications
8
Berkely
Service-Oriented Computing
ОП «Iнтелектуальнi сервiс-орiєнтованi розподiленi обчислювання» за змістом і
структурою наближається до ОП «Service Oriented Architecture» (Oxford і Cambridge, UK)
та ОП «International Master in Service Engineering» (програма Erasmus Mundus в University
of Tilburg (Netherlands), the University of Stuttgart (Germany) and University of Crete (Greece).
Особливості програми підготовки бакалаврів
1. Навчальна програма підготовки бакалаврів базується на міжнародних стандартах, які підготовлені спільно міжнародними Асоціацією з Обчислень, Асоціацією з Інформаційних Систем і Комп’ютерним Співтовариством, і містить уніфікований перелік рекомендованих базових дисциплін і їх основних розділів. Це гарантує студентам можливість вибирати для продовження освіти на магістерському рівні інші спеціалізації в різних університетах світу, де реалізовані подібні навчальні програми.
2. За рахунок дисциплін професійної складової кафедра СП пропонує студентам гармонійне поєднання базових курсів з комп’ютерних наук і курсів, які віддзеркалюють перспективні напрями розвитку ІТ- технологій. Плідна міжнародна співпраця сприяла створенню на кафедрі СП потужної сучасної матеріально-технічної бази для досліджень і навчання.
3.Навчальний план бакалаврської підготовки пропонує студентам збалансоване поєднання курсів з комп’ютерних наук, обчислювальної математики, штучного інтелекту і програмно-апаратних платформ. З точки зору комп’ютерних наук акцент робиться на програмне забезпечення, програмування, алгоритмізацію та логіку. Курси з обчислювальної математики розроблені так, щоб студенти могли опанувати і далі застосовувати сучасні програмні засоби математичних обчислень, включаючи виконання паралельних обчислень. Штучний інтелект дозволяє їм робити різні висновки в залежності від доступних знань і уміти приймити рішення. Вивчення складних програмно-апаратних платформ дозволяє набути навички проводити розроблення сучасних складних комп’ютерних систем «під ключ».
Можливості професійно - наукової підготовки під час навчання
Участь у наукових проектах кафедри дає студентам можливість отримувати практичні навички побудови і підтримки складних комп'ютерних систем та їх програмного забезпечення ще під час навчання.
Кафедра СП є постійним виконавцем Європейських міжнародних науково-технічних програм (7-ої Рамочної Програми ЄС, Рамкової програми ЄС Горизонт 2020), міжнародних програм Українського науково – технологічного центру (УНТЦ), Державних програм України з інформатизації, прямих контрактів з рядом провідних зарубіжних фірм (Samsung, Motorola, IHP, Melexis, Panasonic, IBM).
На кафедрі функціонують дві спільні з партнерами науково-навчальні лабораторії КПІ-Мелексіс (Бельгія) і ІПСА-Miratech (Україна).
інформаційних та телекомунікаційних технологіях для колективного проектування в середовищі Іnternet ( розподілені інтелектуальні середовища, сервісно-орієнтовані архітектури, новітні обчислювальні паралельні алгоритми і програми, семантичні і агентні грід- технології, об’єднання грід- і веб- сервісів, веб- дизайн і веб- програмування, Data Mining - інженерія знань . Приклад унікальної розробки міждисциплінарного програмного комплексу математичного моделювання в середовищі Грід, що немає зарубіжних аналогів, приведений на сайті кафедри;
автоматизованому проектуванні мікросистем (як елементної бази ІТ) і їх ПЗ.
Можливості професійно - практичної підготовки під час навчання
Спробувати свої сили у різних напрямах професійної діяльності і придбати досвід практичної роботи під час навчання студенти можуть, працюючи у структурах, які очолюють або, з якими співпрацюють викладачі кафедри СП.
1. Науково-дослідний відділ «Інформаційні ресурси» Інституту прикладного системного аналізу НАНУ (участь в виконанні виконання тематичних наукових робіт за Державними програмами)
2.Відділ обслуговування і адміністрування потужної комп’ютерної мережі кафедри, яка об’єднує декілька віддалених установ кафедри у різних районах Києва швидкісною магістраллю, включає понад 160 комп’ютерів, має широкосмугове підключення до Інтернет, мережі КПІ, Грід- інфраструктури України (об’єднання 26-ти суперкомп'юрів академічних інститутів і університетів).
3. Центр суперкомп’ютерних обчислень НТУУ”КПІ”, де функціонує найпотужніший в Україні кластер (обслуговування і виконання тематичних проектних робіт).
4. Центр розвитку і підтримки сайту КПІ (Web-програмування, збір статистики).
5. Тематична група з проекту FP7-PEOPLE-2010-IRSES “ Developing Multidomain MEMS Models forEducational Purposes (EduMEMS)”, з Європейської Рамочної Програми FW7, яка передбачає тривале (до місяця) стажування в лабораторіях партнерів з Франції, Бельгії, Польщі.
6. Спільна з фірмою Meleхis (Бельгія) навчально - дослідна лабораторія з проектування ВІС, що спрямована для підготовки фахівців під потреби фірми і компаній мікроелектроніки. Щорічно за спеціальною програмою комп’ютерного проектування інтегральних схем навчаються 10-12 студентів, вибраних за конкурсом серед студентів ІПСА,ФЕЛ і РТФ. Їх розрахункові і курсові проекти пов’язані з тематикою фірми. Студенти отримують від фірми додаткові стипендії і щорічно здають заліки, які приймають працівники фірми. Після успішного завершення такого навчання студенти працевлаштовуються на фірмі.
7. Співробітництво з німецькою компанією IHP (Innovation for High Performance) Франкфурт (Одер), яке дає можливість кафедрі готувати фахівців з проектування мікросхем на сучасній технологічній базі (0.25 мкм), відсутній в Україні. Проектування мікросхем на замовлення IHP ведеться на кафедрі за технологічними нормами, переданими IHP, з використанням найсучасніших систем проектування, а їх наступне виготовлення відбувається в Німеччині. Здійснюється стажування магістрів кафедри в IHP з можливістю продовжити навчання на ступень «доктора філософії» у Котбуському університеті.
8. Співробітництво з міжнародною організацією EUROPRACTICE (Англія). Кафедра отримує для проведення навчання та науково-дослідних робіт сучасне програмне забезпечення для автоматизованого проектування інтегральних схем (САПР Cadence, 32 ліцензії), при чому щорічну вартість ліцензій сплачують компанії Meleхis і IHP.
9.Студентський проект зі створення приватної обчислювальної хмари кафедрі з серверів і мережевого обладнання,переданого кафедрі безкоштовно компанією МТС, хоч його вартість сягає за 2 млн.грн.
Попит на випускників кафедри СП
Проблем з працевлаштуванням випускників кафедри просто не існує, навпаки, на кожного випускника припадає по кілька українських та закордонних пропозицій. Потужна фундаментальна підготовка, широка профілізація наших випускників (особливо після закінчення магістерської підготовки) забезпечує їм гнучку професійну адаптацію до соціальних замовлень суспільства. Як показують дослідження, випускники кафедри СП володіють професійними компетенціями, які висувають сьогодні до фахівців в галузі ІТ провідні компанії світу.
Професійні компетенції, за якими фірми і компанії відбирають для себе фахівців ІТ
Без сумніву, вказані вимоги до професійної компетенції ІТ фахівців стануть реаліями і для українських підприємств в найближчі роки, ще до того, як Ви закінчите навчання в університеті.
Західна система освіти сьогодні не в змозі забезпечити ринок ІТ достатньою кількістю висококваліфікованих спеціалістів, тому відомі іноземні фірми готові підтримати їх підготовку в Україні, про це свідчать угоди кафедри з провідними компаніями Melexis (Бельгія), ZMD і IНР (Німеччина), ПроФІКС (Україна) про спільну підготовку фахівців з комп’ютерного проектування, яким пропонуються спеціальні стипендії, можливість стажування і навчання в аспірантурі за кордоном, гарантованого працевлаштування на філіях цих фірм у Києві і безпосередньо за кордоном.
Можна виділити декілька основних напрямів працевлаштування наших випускників:
Розробка ПЗ і систем: програмісти, Web-дизайнери, розробники інформаційних систем, програмно - апаратних комплексів;
Інформаційний менеджмент: адміністратори БД, інформаційних систем, ERP-систем;
Підтримка мережевої інфраструктури: адміністратори локальних і глобальних комп’ютерних мереж;
Комп’ютеризація проектування: проектування мікро- і наносистем, систем обробки біомедичних, фізичних та інших даних.
Багато наших випускників працюють сьогодні аналітиками комп’ютерних систем, керівниками проектів, програмістами, тестувальниками, адміністраторами комп’ютерних мереж, систем сервісів та баз даних в провідних ІТ компаніях: IBM, Oracle, Google, Miratech, Samsung, EPAM, Luxoft, GlobalLogic, Melexis, МТС, Київстар та інших.
The name of Sihorskyy Vitaliy Petrovych is one of the most prominent names in the history of System Design department . Sihorskyy Vitaliy Petrovych was an outstanding scientist, who stood at the origins of the idea of CAD. Namely under his direction the department was formed during the 1964-1970 years. The department carried out the training of specialists on specialization "Electronic control system" the speciality was 0612 ("Industrial Electronics") the academic group consisted of (25 students). Begun and actively conducted investigations on methods and algorithms for analyzing linear electronic circuits, graphic information converters for computers, scale-time signal converters etc. At this time the staff of the department is formed and its main goals are set. It’s worth mentioning, that, in fact, it was the renaissance of "Technical Electronics" specialization, which was established by docent, DScTech S.V. Svyechnykov at the Department of "electronic devices" in 1956 (now - Academician of National Academy of Sciences, Director of Institute of Semiconductors). In 1962 the "Industrial Electronics" department (with docent, PhD Rudenko S.V.)
consisted of basic members of previous specialization(docent Petrenko A. I., docent Kalnibolotskyy Y.M., senior lecturer Vakulenko E. M. , assistant Denbnovetskyy S.V., assistant Abakumov V.G., asisstant Budnyak A. A.) continued to work in signal electronics and control systems branches. When prof. Sihorskyy V. P. came to KPI, a restored specialization on the new department has achieved significant success in all areas of its activities: educational, scientific, organizational in a relatively short time.